Utbrottet av COVID-19 påverkar konsumenternas köpbeteenden. Varannan kommer på olika sätt göra förändringar i sina köp- och sparbeteenden.
Hälsoföretaget Feelgood har tecknat hyresavtal om drygt 1 000 kvadratmeter med Hufvudstaden gällande fastigheten vid Östra Hamngatan 26 i Nordstan.
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Martin & Serveras VD Liv Forhaug, Ica-handlaren Magnus Wassén och Eric Lundberg, VD på Kjell & Co, har valts in i Svensk Handels styrelse.
Coop Sveriges VD Magnus Johansson har tillträtt som styrelseordförande i Svensk Dagligvaruhandel.
Miniprice har fokus på livsmedel från Mellanöstern och Balkan. Ambitionen är att skapa en kedja av konceptet.
Trenden är tydlig, second hand säljs allt mer online. ”Genom näthandel når vi en större målgrupp, vi får hela Sverige som marknad”.
Danska HTH fortsätter sin expansion och stärker sin närvaro i Sverige genom att öppna två nya franchisebutiker under våren 2020.
Nytt apotek på Runby torg i Upplands Väsby. Det är franchisetagarna Nevin Esmer Tekin och Edvin Tekin som nu öppnar sitt fjärde apotek i kedjan.
I höst öppnar en ny svensk vägkrog som byggs upp av containrar. Belägen intill ett stort köpcentrum och Europavägen ska man erbjuda en nyttig meny.