Svenskt varumärke öppnar i Tokyo

Svenskt varumärke öppnar i Tokyo

”Vi ser en stark efterfrågan på våra produkter internationellt och Japan är en viktig och växande marknad för oss”·

Cancervård i centrummiljö uppskattad

Cancervård i centrummiljö uppskattad

Behandlingsmottagningen öppnades under 2024, nu har utfallet av satsningen sammanställs i en rapport.

Stor framtida potential för självbetjäning

Stor framtida potential för självbetjäning

Självbetjäning ökar i Sverige enligt ny rapport. Studiens resultat tyder också på en mycket stor framtida potential.

Whole Foods växer i Europa

Whole Foods växer i Europa

Whole Foods Market expanderar internationellt. Det blir den första nya etableringen på denna marknad sedan 2014.

Stark start på 2025 för second hand

Stark start på 2025 för second hand

Second hand-marknaden fick en stark start på året – och e-handeln fortsätter att vinna mark.

Willys rekryterar till ny organisation

Willys rekryterar till ny organisation

Shabnam Bolger har utsetts till strategi- och affärsutvecklingschef och Johanna Eurén blir marknadschef på Willys.

Arket bjuder in till sin vision

Arket bjuder in till sin vision


AI-genererade vintips i matbutiken

AI-genererade vintips i matbutiken

Kedjan lanserar ett nytt AI-verktyg som ska göra det enklare att välja vin på plats i butik.

Ny trend identifierad i svensk e-handel

Ny trend identifierad i svensk e-handel

E-handelsåret har börjat svagt enligt en ny rapport som även visar på ett förändrat kundbeteende.

Utökad satsning på Space-as-a-Service

Utökad satsning på Space-as-a-Service

MediaMarktSaturn konverterar försäljningsytor. Med Space-as-a-service förvandlar man ytor i butikerna till nya upplevelser.