Aktiviteten Black Friday har slagit igenom på bred front även i Norden. En ny undersökning visar att att 94 procent av kedjorna planerar att delta i år, och nyhetsbrev är den vanligaste kommunikationskanalen.
Managementkonsulten Per Magnusson har utsetts till ansvarig för strategi- och affärsutveckling på Coop. Rollen är ny på Coop och innebär en förstärkning av Coops koncernledning.
Klarna och Nets har tillsammans tagit fram en ny betallösning för användning i fysiska butiker i Norden. Tjänsten ska nu testas med start i utvalda pilotbutiker i Sverige.
Belysning, nya passager och en blandning av platser där människor kan mötas och arbeta ska bidra till mer liv i historiska industrikvarter.
Leksaksförsäljningen ökar dramatiskt online, men det är nykomlingar som livsmedel som står för den största tillväxten. Det visar E-barometern för årets tredje kvartal.
Anna Karin Holck har utsetts till ny direktör för Customer Experience i KappAhls koncernledning. Hon är KappAhls Sverigechef sedan 2013.
Amazon har registrerat tre nya domäner med koppling till kryptovalutor. Det sätter återigen fart på spekulationerna kring att Amazon ska börja acceptera kryptovalutor som bitcoin.
Inför årets Fars dag lanserar Åhléns kampanjen ”Peppa pappa” som lyfter fram föräldralediga pappor. "Vi vill inspirera fler att vara pappalediga".
Skandinavisk design går hem över hela världen verkar det som. Inför helgen som gick öppnade Jysk sin första butik i Kuwait.
Singles Day kommer ursprungligen från Kina och har, mycket tack vare Alibaba, vuxit till att bli världens största shoppingdag. Nu satsar Elgiganten på eventet i sina butiker och online.