Jernhusen fortsätter utvecklingen av stationsnära stadsområden. I Malmö börjar Sara MacDonald efter sommaren som ny regionchef inom affärsområde Stadsutveckling.
En ny undersökning från Juniper Research spår att konsumenternas spenderingar i digitala kanaler nu ökar dramatiskt. Och blockchain förändrar förutsättningarna för betalningar.
I oktober firar kosmetikvarumärket Sephora att man funnits i landet i 20 år. Man gör det genom att lansera ett tvådagars event som döpts till Sephoria. En unik upplevelse utlovas under evenemanget. Läs mer om det här!
En nystartad tävling ska trigga team runtom i världen att skapa nya kreativa idéer inom retail. Syftet är att hitta fungerande koncept för en cirkulär ekonomi.
Varuhuset Selfridges på Oxford Street i London bjuder in till ett evenemang på hög nivå. Både gastronomiskt och sett till platsen för upplevelsen.
Coop Butiker och Stormarknader ska etablera en butik i Gallerian mitt i staden. Det blir den andra nya butiken som Coop etablerar på kort tid.
Lidl har rekryterat Miriam Thunborg som ny hållbarhetschef för den svenska verksamheten. Miriam kommer senast från kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson.
Onlinebutiken Man of a kind uppgraderar shoppingupplevelsen genom att addera tjänster is sitt erbjudande. "Shoppingen ska vara enkel och inspirerande".
Nu satsar aktivitets- och sportkedjan på den svenska marknaden. Målsättningen är att ha tio svenska anläggningar i drift 2021. Tillsammans med universitet i hemlandet har man byggt kunskap om hur aktiviteterna bäst ska utvecklas.
Av omkring 350 testade matbutiker runt om i landet hade 50 gått vidare som nominerade i huvudkategorin Årets Hållbara Matbutik. Här är samtliga vinnare i de tio kategorierna.