Abercrombie & Fitch satsar stort på litet

Abercrombie & Fitch satsar stort på litet

Abercrombie & Fitch har under de senaste åren ändrat inriktning på sina butiker. Det har rört sig om dess innehåll och upplevelser, men även om antal och storlek. Nu växlar man upp satsningen.

Stockholm Quality Outlet byggs ut

Stockholm Quality Outlet byggs ut

Järfälla kommun och ägaren till Stockholm Quality Outlet ska utöka handelsområdet. Detta med nya lokaler för handel, ny entré och ett parkeringsdäck.

Här är Best Nordic Shopping Center 2019

Här är Best Nordic Shopping Center 2019

Årets vinnare i NCSC Nordic Awards har utsetts. Det finska shoppingcentret ISO Omena har belönats med utmärkelsen Best Nordic Shopping Center 2019.

”Framtidens butik handlar om rekrytering”

”Framtidens butik handlar om rekrytering”

Framtidens butik handlar mindre om transaktioner och mer om att rekrytera konsumenter. Det konstaterade Ibrahim Ibrahim under NCSC Annual Conference.

Ny försäljningschef på Apoteksgruppen

Ny försäljningschef på Apoteksgruppen

Apoteksgruppen befinner sig i en tillväxtfas och har på senaste tiden rekryterat till flera tunga poster i bolaget. Nu stärker de upp försäljningsteamet med en ny försäljningschef.

La Boqueria tar upp kampen med Amazon

La Boqueria tar upp kampen med Amazon

Det har blivit en av Barcelonas mest populära turistattraktioner. De flesta som promenerar ner längs La Rambla svänger också in på La Boqueria. Med ny teknik tar man nu upp kampen med Amazon och andra e-handlare.

Sveriges 100 mest synliga e-butiker

Sveriges 100 mest synliga e-butiker

Ambitionen är att uppmärksamma framgångsrikt arbete med SEO inom näthandeln. Det nyinstiftade priset har listat de 100 mest synliga e-butikerna. Här är hela listan på nominerade.

Nya tidens butiksupplevelser i Barcelona

Nya tidens butiksupplevelser i Barcelona

Retail & Brand Experience World Congress är nu invigd. Här sätts upplevelser inom detaljhandeln i fokus under tre späckade dagar. Vi rapporterar löpande!

Nilson Group satsar på marknadsplatser

Nilson Group satsar på marknadsplatser

Nilson Group blir ny partner på H&M-gruppens marknadsplats Afound. Den nya försäljningskanalen är ett första steg för Nilsson Group att hitta fler målgrupper.

Väsby Centrum ska bli levande stadskärna

Väsby Centrum ska bli levande stadskärna

Väsby Centrum ska under det kommande halvåret genomgå ett förändrings- och förnyelsearbete. Ambitionen är att stärka centrumet som en levande och naturlig mötesplats för boende i Väsby med omnejd.