The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Annelie Söderberg har rekryterats som marknadschef på LloydsApotek. Hennes främsta fokus blir att utveckla och tydliggöra företagets marknadsposition.
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Nu fortsätter Vigårda sin expansion och öppnar en restaurang med bar i centrala Västerås.
Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.
Det franska modevarumärket Maje öppnar i maj sin första fristående konceptbutik i Skandinavien.
Under de kommande fem åren ska McDonald’s i Sverige växa med 30–40 restauranger. Här öppnar man i år.
Brandless skapar sitt sortiment tillsammans med sin community. Nu utökar man utbudet av produkter och tjänster.
Under våren öppnar Gant en flaggskeppsbutik i korsningen Fredsgatan och Södra Hamngatan, mitt i centrala Göteborg.