Nelly.com öppnar sitt första fysiska showroom. Satsningen är ett led i att stärka kommunikationen gentemot medier och ska ge företaget en mötesplats.
Kedjan erbjuder sina kunder leverans samma dag. Under det första kvartalet stod dessa ordrar för merparten av den digitala försäljningen.
Matsmart har anställt Conrad Edgren som logistikchef. Han kommer närmast från Ikea, där han under 15 år haft flera ledande befattningar runtom i världen.
H&M Groups varumärke & Other Stories öppnar under hösten ett digitalt flaggskepp på Alibabas Tmall. Detta blir då den första kanalen för varumärket i Kina.
Nike öppnade nyligen sitt renoverade flaggskepp. Men det är inte butikslokalen som fått mest uppmärksamhet så här långt – det är skyltningen.
En zon för påfyllning har skapats i butiken. Kunderna kan låna förvaringskärl för att fylla på en mängd varor. "Det här tar våra ansträngningar till en ny nivå".
Eskilstuna kommun har utsetts till Årets Fairtrade City. "Ett lokalt arbete kan även bidra globalt", säger utvecklingsdirektör Marita Skog.
Amazon visade under re:MARS Conference upp sin senaste drönare. Man ska börja leverera paket till konsument med drönaren inom ett par månader.
Jordbruksverket utlyser åtta miljoner kronor till kompetensutveckling för korta livsmedelskedjor och lokala marknader.
Cushman & Wakefield förstärker affärsområdet Occupier Services och anställer två nya medarbetare. Occupier Services har den senaste tiden expanderat genom både nationella och internationella kunder.