Svenska Handelsfastigheter har rekryterat Monica Fallenius till en nyinrättad position som fastighetsdirektör.
Picadeli har på två sommarmånader fördubblat sin närvaro i landet genom att öppna ytterligare 200 digitaliserade salladsbarer.
De har bakgrund inom Google och Starbucks. Med inspiration från Amazon och Instagram bygger de nu en global shoppingcommunity.
Fastighetsbolaget har en ny strategi för sina hyresavtal med kortare avtalstider. Man anpassar dem även för att även passa butikens nya roll.
Fitnessvarumärket ICANIWILL öppnar en fysisk pop up i köpcentrumet Westfield Mall of Scandinavia.
Varumärket har öppnat en butik i hjärtat av Moskva. Satsningen är ett nytt forum för dialog mellan konsument och varumärke.
Daniel Persson blir ny kommunikationschef på Jysk Sverige. Han har närmast drivit en byrå med inriktning på storytelling.
Tidigare i somras öppnades paketombudet i citykärnan. I samband med detta lanserades även konceptet PopUp Market.
Antalet butiker som erbjuder utcheckning via mobilen har tredubblats.
I det här köpcentrumet flyttar butikerna ut i det fria. Evenemanget är begränsat till helger och man har öppet från fredag till söndag.