Nu lanseras ”Festkläder för funktionsnedsatta”. Marknaden för anpassat mode spås växa mycket snabbt den kommande tiden.
Lågprisinriktade Primark ökar sin etableringstakt. Samtidigt ska man nu implementera en strategi för ökad hållbarhet som innebär ett nytt sätt att göra affärer.
Marks & Spencers har tagit ett nytt steg för att bli mer cirkulära. Man gör det genom att testa och utforska nya tjänster inom uthyrning av modeplagg.
Ny e-butik med hållbarhet i fokus. ”Bra både för dig, dina medmänniskor och vår planet”.
En ny studie visar hur attityderna skiljer sig mellan olika länder i Europa – och vad som skulle få ännu fler att handla hållbart.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
Svenska varumärket Amendi vill skapa en transparent dialog med kunderna. Man vill dessutom punktera begreppet hållbarhet.
H&M vill utforska möjligheterna inom hyrtjänster i en uppkopplad och digitaliserad modeindustri.
För första gången kan kunderna därmed handla Swedish Stockings hållbara tights i en egen fristående fysisk butik.
Det svenska jackvarumärket Didriksons stärker sin position ytterligare på den franska marknaden.