Nike laddar skoinköpet med upplevelser

Nike laddar skoinköpet med upplevelser

 
Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.
Dyson öppnar sin första Blow Dry Bar

Dyson öppnar sin första Blow Dry Bar

 
Nu öppnar Dysons första Blow Dry Bar i Sverige. Man erbjuder styling med sin teknologi. Här ska kunderna kunna uppleva produkterna – och betala för det.
Modeetablering i centrala Mora

Modeetablering i centrala Mora

 
Kedjan blir ny hyresgäst till Diös på Kyrkogatan i centrala Mora. Man är övertygade om att etableringen ska tillföra ”mycket för många”.
Urban Outfitters hyr ut handplockat mode

Urban Outfitters hyr ut handplockat mode

 
Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.
Återvunnet och överblivet i Kappahls kollektion

Återvunnet och överblivet i Kappahls kollektion

 
I oktober lanserar KappAhl en kollektion som mixar nytt och gammalt. Kedjan kombinerar återvunnet och överblivet material för att skapa en hållbar kollektion.
Blankdays öppnar ny butik i USA

Blankdays öppnar ny butik i USA

 
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbart mode – så vill kunden ha det

 
Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.
Lindex rekryterar Creative Director

Lindex rekryterar Creative Director

 
Som ett led i Lindex arbete att skapa en holistisk varumärkesupplevelse samt ytterligare vässa kundupplevelsen har Lindex rekryterat Marie Paulsson som Creative Director.  
Uniqlo öppnar första butiken i Italien

Uniqlo öppnar första butiken i Italien

 
Det japanska varumärket Uniqlo öppnar sin första butik i Italien den 13 september. Man gör det på Piazza Cordusio, bara en kort promenad från Piazza Duomo. – Vi är stolta över att kunna öppna vår första butik i Italien. Vi hoppas att vår filosofi med LifeWear och våra produkter ska bli väl mottagna. Både av … (läs mer)
Här är H&M:s fyra tyngsta fokusområden

Här är H&M:s fyra tyngsta fokusområden

 
Fyra önskemål från konsumenterna ligger bakom utvecklingsarbetet. Utvecklingschef Daniel Claesson berättar hur H&M formar framtidens kundupplevelse. Det handlar mycket om ny teknik – men även om förtroende och transparens.