Förvandlad plattform verktyg för Gen Z

Förvandlad plattform verktyg för Gen Z

Från början var den sociala plattformen en plats för inspiration, nu har den utvecklats till ett av de viktigaste sökverktygen – speciellt för Generation Z.

Självutcheckning – direkt i provrummet

Självutcheckning – direkt i provrummet

Kedjan går mot strömmen. När andra plockar bort sin självbetjäning installerar man i stället tekniken direkt i butikernas provrum.

Snabbt och gratis räcker inte

Snabbt och gratis räcker inte

En ny studie visar att det krävs mer än snabb och kostnadsfri leverans för att skapa långsiktig lojalitet.

Den svenska konsumentens nya beteende

Den svenska konsumentens nya beteende

De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.

Food halls växer med unika koncept

Food halls växer med unika koncept

Lokal förankring, unika miljöer och ett trendkänsligt utbud. Food halls vinner mark i Europa – ett tiotal etableringar är nu på gång.

Amazon mixar dagligvaror och non food

Amazon mixar dagligvaror och non food

Satsningen på dagligvaror långt från över. Amazon underlättar för kunden med tre banbrytande nyheter.

Här är Europas största marknadsplatser

Här är Europas största marknadsplatser

Topplistan över de största digitala marknadsplatserna verksamma i Europa har nu släppts. Den visar på stora förändringar i toppen under de två senaste åren.

Generation Z: ”Ge oss smartare handel”

Generation Z: ”Ge oss smartare handel”

Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.

Lättare för kunden att välja hållbart

Lättare för kunden att välja hållbart

Två av Sveriges största aktörer inom detaljhandeln lanserar nya tjänster. Båda ska hjälpa kunderna att göra hållbara val.

Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.