Från början var den sociala plattformen en plats för inspiration, nu har den utvecklats till ett av de viktigaste sökverktygen – speciellt för Generation Z.
Kedjan går mot strömmen. När andra plockar bort sin självbetjäning installerar man i stället tekniken direkt i butikernas provrum.
En ny studie visar att det krävs mer än snabb och kostnadsfri leverans för att skapa långsiktig lojalitet.
De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.
Lokal förankring, unika miljöer och ett trendkänsligt utbud. Food halls vinner mark i Europa – ett tiotal etableringar är nu på gång.
Satsningen på dagligvaror långt från över. Amazon underlättar för kunden med tre banbrytande nyheter.
Topplistan över de största digitala marknadsplatserna verksamma i Europa har nu släppts. Den visar på stora förändringar i toppen under de två senaste åren.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
Två av Sveriges största aktörer inom detaljhandeln lanserar nya tjänster. Båda ska hjälpa kunderna att göra hållbara val.
Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.