Detta är generation omnikanal

Detta är generation omnikanal

Gen Z, millennials, Gen X och boomers har tydligt differentierade shoppingpreferenser. En av åldersgrupperna utmärker sig som generation omnikanal.

Jakten på köpcentrumets nya roll

Jakten på köpcentrumets nya roll

Jakten på köpcentrumets nya roll är i full gång. En ny typ av digitalt balanserad destination växer nu fram. Här är några avgörande ingredienser.

Hållbar handel kräver ny kompetens

Hållbar handel kräver ny kompetens

Dagens snabba detaljhandel har en negativ klimatpåverkan. För att ändra på detta krävs nya affärsmodeller, kompetens och teknik.

Ökat konsumentintresse för generativ AI

Ökat konsumentintresse för generativ AI

Allt fler svenskar tar hjälp av generativ AI när de handlar. ”En helt ny digital shoppingupplevelse tar form”.

Mobilen är nu svenskens förstahandsval

Mobilen är nu svenskens förstahandsval

Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.

RH gör storstilad entré i Europa

RH gör storstilad entré i Europa

Med restauranger och barer i en unik renoverad historisk miljö bryter RH ny detaljhandelsmark. Det är också startskottet för varumärkets globala expansion.

Ambient shopping i framtidens handel

Ambient shopping i framtidens handel

Shopping går från en specifik handling till en ständigt närvarande atmosfärisk process. Här är fyra tunga globala trender som formar framtidens detaljhandel.

Maxade butiksbesök ett måste i tuffa tider

Maxade butiksbesök ett måste i tuffa tider

De tuffa tiderna dröjer sig kvar vilket leder till färre inköpsrundor. Att maxa butiksbesöken blir därför avgörande det kommande året.

Den nya konsumenten växer fram

Den nya konsumenten växer fram

Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.

Den sömlösa fysiska butiken står stark

Den sömlösa fysiska butiken står stark

Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.