Global retail – här är de 25 största

Global retail – här är de 25 största

Här är listan över de största globala detaljhandelsföretagen. Ett svenskt företag finns med i toppskiktet.

Mall of the Metaverse ny digital destination

Mall of the Metaverse ny digital destination

Mall of the Metaverse är en fullskalig satsning från köpcentrumaktören. Här ska man erbjuda retail och underhållning.

Berikande innehåll hetare än någonsin

Berikande innehåll hetare än någonsin

En ny studie visar att innehållsrika, personliga upplevelser aldrig varit viktigare. Läs mer om vad de som lyckas bäst har gemensamt.

Zillennials – digitala med stor köpkraft

Zillennials – digitala med stor köpkraft

Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.

Temu vill ta e-handeln in i ny era

Temu vill ta e-handeln in i ny era

Det har dykt upp en ny snabbväxande e-handelsaktör – man är just nu den mest nedladdade appen. Nu vill man ta näthandeln in i en ny era.

Jakt på deals förändrar beteenden

Jakt på deals förändrar beteenden

Så förändras beteendet – när nio av tio konsumenter är mer intresserade av rabatterbjudanden.

Den nya tidens matdestination

Den nya tidens matdestination

Konceptet lockar med en kulinarisk resa genom flera kontinenter. Men framförallt vill man få människor och kulturer att möts – i den nya tidens matdestination.

Tio trender formar framtidens köpcentrum

Tio trender formar framtidens köpcentrum

Den nya tidens köpcentrum växer fram – i en ny riktning. Framtiden är både digital och hyperfysisk – här är tio anledningar till det.

”Sluta bygga städer för bilar”

”Sluta bygga städer för bilar”

Stadsutveckling: Nya vägar löser inte trafikproblemen – att sluta bygga städer med bilar i åtanke är enda vägen framåt.

H&M tar steget in i metaversum

H&M tar steget in i metaversum

H&M tar steget in i metaversum. Varumärket låter användaren skapa sina egna plagg i den virtuella världen. Se hur upplevelsen skapades.