”Hissen är en väsentlig och integrerad plattform som erbjuder intuitiva, stämningsskapande och uppkopplade upplevelser”.
Inslagen av återvinning och second hand blir fler inom retail. Röda Korset berättar om sina erfarenheter av att öppna butik i ett köpcentrum.
Andelen returer bland svenska konsumenter fortsätter att öka. Den högsta andelen – vilken också ökade under 2019 – returer sker inom e-handeln.
Med hjälp av lokala provrum i kundens egna kvarter vill man förbättra servicen för nätshoppare – samtidigt som man skonar miljön.
Den första generationens pop up-butiker handlade till stor del om marknadskommunikation. Framtidens pop up är teknikdriven och har helt andra syften.
Ambitionen är att inspirera barn som vuxna att handla och laga mat tillsammans.
Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Amazon har lanserat en tjänst för att anpassa rösten för Alexa Skills, det vill säga för tjänster och funktioner kopplade till den digitala röstassistenten.
HUI har i samarbete med Nordic Council of Shopping Centers genomfört en analys av Sveriges köpcentrum och handelsområden. Här är vinnarna.
Arbetsmiljöverket har en pågående inspektionsinsats riktad mot e-handeln. Nu riktar man in sig på lagerarbete och hantering av paket.