Templet sätter fokus på den rumsliga upplevelsen. Man vill utmana synen på vad framtidens fysiska butik kan vara.
Med konst, events, retail och nyskapande teknik formas nu den nya tidens destination. Här är det en helt ny form av ankare som agerar publikmagnet.
Spendrups uppmanar medarbetare, kunder och partners att förbättra branschen i en hållbar riktning. Ambitionen är att säkerställa långsiktig konkurrenskraft.
Konsumenter överger produkter som inte stämmer med de egna värderingarna – och betalar mer för de varumärken ”som gör rätt”. Det visar en ny studie.
Den gamla tidens konsumentkultur (och retail) är döende – i stället går vi nu in en tid där det goda tar mer plats. Det menar retailprofilen Mary Portas.
Internet of Things har varit en snackis under ett flertal år. En ny studie visar var vinnarna anser att den största nyttan finns med tekniken.
”Kan tyckas märkligt att logistikbolag utvecklar den här typen av tjänster”. Det revolutionerar produktionskedjor och minskar klimatavtryck, enligt PostNord.
En ny trendrapport målar upp en bild av det kommande decenniets retail. Den är hyperlokal och opererar med en närmast kirurgisk noggrannhet.
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Ett nytt butikskoncept, som riktar sig till karriärister, siktar på att bli kundens tredje plats i tillvaron – efter hemmet och kontoret. Baren håller världsklass.