Anrik matbutik levererar med robotar

Anrik matbutik levererar med robotar

Dagligvarubutiken har en anrik historia som går 100 år tillbaka i tiden. Nu tar man hjälp av hypermoderna robotar för att leverera varor till sina lokala kunder.

Uniqlo satsar på retailtainment

Uniqlo satsar på retailtainment

Det blir en mix av park, butik och underhållning när japanska varumärket Uniqlo öppnar sin största butik hittills.

Åhléns först ut med digitala kvitton i Kivra

Åhléns först ut med digitala kvitton i Kivra

Åhléns är först ut i Sverige med att erbjuda digitala kvitton i Kivra för sina medlemmar. Närmare 800 000 har redan aktiverat tjänsten.

Navigering och utcheckning i ny smart app

Navigering och utcheckning i ny smart app

Inköpslista, produktinformation, karta över butiken, personliga erbjudanden och självskanning. Kedjans nya app ska ge en mer friktionsfri upplevelse.

Erbjuder fri hemkörning till 70-plussare

Erbjuder fri hemkörning till 70-plussare

Erbjudandet ett led i arbetet med att hjälpa riskgruppen. ”När man är frisk och tvingas vara hemma kan det klia i fingrarna att fixa färdigt det där projektet”.

Just Walk Out gör entré på flygplatsen

Just Walk Out gör entré på flygplatsen

Nyligen berättade vi om att Amazon licensierar sin lösning för kassalösa butiker. Nu står det klart att resenärer på utvalda flygplatser kan ta del av tekniken.

Service via omnichannel hos Bikester

Service via omnichannel hos Bikester

I dag den 13 mars öppnar onlinebaserade Bikester sin första fysiska butik. Närvaro i flera kanaler ska säkra servicenivån gentemot kunderna.

Grandpa hyllar lokala kreatörer

Grandpa hyllar lokala kreatörer

Grandpa har nu lanserat Artsy Window i sin citybutik på Gamla brogatan i Stockholm. Konceptet upplåter ett helt skyltfönster till utvalda kreatörer.

Mikroupplevelser det nya svarta inom retail

Mikroupplevelser det nya svarta inom retail

Upplevelser är ett buzzword inom retail, ingen tvekan om det. Här kommer ett till: Mikroupplevelser. Vissa menar att detta är framtiden för fysiska butiker.

Så stärker F&B upplevelsen i köpcentrumet

Så stärker F&B upplevelsen i köpcentrumet

I en ny rapport har man grävt djupare i ökningen av food & beverage och vad det betyder för kundupplevelsen i köpcentrumen.