Se NK:s nya storsatsning på sport

Se NK:s nya storsatsning på sport

Nu öppnar Nordiska Kompaniet sin nya sportdestination. Sex nya avdelningar har samlats på ett och samma våningsplan. Se bilderna här!

Skapa bättre kundservice i fem steg

Skapa bättre kundservice i fem steg

En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.

Träna med idolerna på plats i butiken

Träna med idolerna på plats i butiken

Med sitt nya flaggskepp vill varumärket stänga av kundens autopilot för shopping. Med hjälp av ny digital teknik bjuder man in till träningspass i butiken tillsammans med sportikoner i världsklass.

Här flyttar matbutiken in hos apoteket

Här flyttar matbutiken in hos apoteket

Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.

Circle K satsar på konversation via AI

Circle K satsar på konversation via AI

Circle K utvecklar automatiserade AI-applikationer för konversationer. Detta ska förbättra kundupplevelsen för Circle K:s kunder i Skandinavien och Baltikum.

Fysiska butiker allt mer webbifierade

Fysiska butiker allt mer webbifierade

Den nya tidens konsument vill ha friktionsfria shoppingupplevelser. Den fysiska detaljhandeln adderar därför element som gör den butiken mer lik e-handeln.

Nytt urbant storformat för dagligvaror

Nytt urbant storformat för dagligvaror

Med en ny sortimentsmix och lokal anknytning tar man dagligvaruhandeln ett steg framåt. Nu är det dags för en större version att göra entré i stadsbilden.

Tio trender i den nya tidens retail

Tio trender i den nya tidens retail

En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.

Här öppnar världens första godisvaruhus

Här öppnar världens första godisvaruhus

Med mer än 10 000 produkter och en rad olika varumärken samlade under ett tak slår man snart upp portarna. Kedjan öppnar ett varuhus helt tillägnat godis.

Nike laddar skoinköpet med upplevelser

Nike laddar skoinköpet med upplevelser

Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.