Drygt var tredje nordbo handlade online från utlandet under 2016. Och Sverige är ett av länderna som våra grannar gärna handlar ifrån. Det framgår av PostNords årliga rapport E-handeln i Norden.
Hööks hästsport satsar på en ny e-handelslösning som stödjer företagets strategi för omnichannel. Den bäddar för en integrerad kampanjhantering.
Kunderna ger tummen upp för samma priser som i butik: Willys satsning på e-handel har startat bra. Nu fortsätter satsningen i flera städer.
Modekedjan ville nå kvinnor som rör sig ute i nöjeslivet. Med hjälp av geobaserad teknik lyckades man så väl att försäljningen ökade med 146 procent.
Tillsammans blir man starkare. Det största e-handelsföretaget har inlett ett samarbete med den största fysiska butikskedjan. Med gemensamma krafter skapar man nu "New retail".
Marknadsplatsen Etsy är mitt uppe i en utveckling av sin verksamhet. Från att ha varit en relativt nischad sajt med hantverksprodukter breddar man sig nu. "Vi vill tillföra glädje och inspiration", säger VD Chad Dickerson.
Postnord vill göra e-handeln enklare, därför lanseras nu en ny lösning med tre val som mottagaren kan göra direkt i sin mobiltelefon.
Världens största detaljhandelskedja tar upp onlinejakten på Amazon och vässar sitt erbjudande. Nu står det klart att man köper upp ännu en e-aktör.