Bolia bygger nya butiker i tre faser

Lästid: 2 minuter

Ambitionen är att skapa ”den bästa butiken någonsin”. För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Bolia 1


Lyko stärker koncernledningen

Lyko stärker koncernledningen

  E-handel 758 Nyheter 3124 Karriär 146 Personer 150
Lyko Group AB rekryterar Malin Stavlind som chef för hållbarhet och kommunikation samt Kalle Eliason som marknadschef. 
Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

  Konsumentbeteende 255 Pro 3871 E-handel 758 Undersökningar 325
Allt fler handlar från svenska e-butiker. Men Kina har seglat upp som den största vinnaren på den europeiska e-handelsmarknaden. Det visar rapporten E-handeln i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour låter grannen leverera

Carrefour låter grannen leverera

  E-handel 758 Pro 3871 Logistik 85 Nyheter 3124
Via en Uberinspirerad tjänst kan nu Carrefours kunder få sina onlinevaror levererade av andra kunder. Kedjan experimenterar med liknande alternativ för fullfilment på flera marknader.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Axfood döper apoteket till Apohem

Axfood döper apoteket till Apohem

  Butikskoncept 611 Nyheter 3124
Apohem blir namnet på det nätapotek som startas av Axfood, Novax och e-handelsentreprenörerna bakom LensOn.
Morrissey öppnar pop up-butiker

Morrissey öppnar pop up-butiker

  Pop up 120 Butikskoncept 611 Nyheter 3124 Pro 3871
Morrissey släpper en video till ”Spent the Day in Bed”, inom kort öppnas två ”album pop-up shops”. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

  Måsteläsning 188 Pro 3871 Undersökningar 325 Kundupplevelser 175
Den fysiska butiken utmanas mer än någonsin av e-handeln. En färsk undersökning kartlägger vad som får konsumenten att välja respektive kanal. Den fysiska butiken är fortsatt viktig för köpupplevelsen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

7-Eleven registrerar nya varumärken

7-Eleven registrerar nya varumärken

  Butikskoncept 611 Pro 3871 Nyheter 3124
Tanken är att man inte bara tillgodoser sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet – kedjan vill erbjuda Foodvenience.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nyskapande butikskoncept ökar takten

Nyskapande butikskoncept ökar takten

  Pro 3871 Butikskoncept 611 Nya butiker 962 Internationellt 1077
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt butikskoncept för teälskare

Nytt butikskoncept för teälskare

  Nyheter 3124 Pro 3871 Butikskoncept 611 Cityhandel 178
Nu öppnar Dear Tea Society. Konceptet är tänkt att vara en samlingsplats för teälskare som vill ta sig en kopp, lära sig ännu mer om te och träffa likasinnade
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny bemanning i automatiserad retail

Ny bemanning i automatiserad retail

  Pro 3871 Undersökningar 325 Måsteläsning 188
Disruption via ny teknik och en arbetsmarknad i förändring skapar stor konkurrens kring personal med rätt kompetens. För detaljhandelsföretagen är det hög tid att agera för att säkra framtiden.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Först och främst bygger vi en community”

”Först och främst bygger vi en community”

  E-handel 758 Pro 3871 Omnichannel 263 Kundupplevelser 175
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

  Nyheter 3124 Pro 3871 Butikskoncept 611
Nettos nya konceptbutiker presenterades tidigare i år, och nu är det klart att ytterligare butiker kommer att konverteras till konceptbutiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

  Hållbarhet 146 Nyheter 3124 Pro 3871 Ny teknik 366
Genom att utnyttja kompetens inom klassiska svenska industrier kan trä förädlas till närodlad textil. Projektet syftar till att skapa ett cirkulärt flöde genom nya tekniker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

MQ i designsamarbete med Maria Westerlind

MQ i designsamarbete med Maria Westerlind

  Nyheter 3124 Mode 251 Design 254
I oktober lanserar MQ sitt första designsamarbete. Tillsammans presenterar Maria Westerlind och MQs eget varumärke "Stockh lm" en kollektion klänningar uppsydda i exklusiva tyger från Paris.
Välmående styr konsumentens val

Välmående styr konsumentens val

  Undersökningar 325 Konsumentbeteende 255 Trender 376 Pro 3871
En allt större del av europeiska konsumenter väljer hälsosamma, ekologiska och vegetariska alternativ. Drivkraften är en större medvetenhet om matens betydelse för välmåendet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Från showrooms till dorooms”

”Från showrooms till dorooms”

  Design 254 Kundupplevelser 175 Pro 3871
Han jobbade med Steve Jobs dagligen under lång tid, bland annat med Apple Store. ”The Future of retail is the future of human interaction”, säger Wilhelm Oehl.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

  Kundvård 64 Pro 3871 Omnichannel 263 Måsteläsning 188
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

  Nyheter 3124 Pro 3871 Logistik 85 Internationellt 1077
SHOPTALK EUROPE. Spencer Fung, VD på Li & Fung, satte fokus på framtidens försörjningskedja. Han menar att det finns en stor utmaning i att digitalisera hela kedjan.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

  Pro 3871 Logistik 85 E-handel 758 Internationellt 1077
SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

  Pro 3871 Produktutveckling 266 Ny teknik 366 Internationellt 1077
Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!