Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.
Under sommaren har de boende i kvarteren fått sin mat levererad med ett självkörande fordon. Landets första lösning för förarlös fulfillment minimerar utsläpp och buller i bostadsområdet.
Majoriteten av Asos trafik kommer från mobila enheter och det är också där man börjar son utveckling. Nu har man lanserat en visuell sökfunktion.
I en tid när många kämpar för sin existens växer kedjan så det knakar. Trots att man verkar i det extrema hard discount-segmentet satsar man nu på e-handel med hemleverans.
Axfood startar nätapotek. Erbjudande: brett sortiment, låga priser, snabba trygga leveranser och innovativa kringtjänster som gör kundupplevelsen unik.
FashionHunt är en ny svensk startup som samlar mode från de främsta nätbutikerna. Man kombinerar detta med inspirerande modereportage.
Lojalitetsprogrammet Amazon Prime kommer att finnas i hälften av alla hushåll i USA innan årets slut. Det finns en tung anledning till framgången.
Lyxvarumärket Louis Vuitton har lanserat e-handel i Kina. I första skedet är det en mjuk lansering som också ska fungera som test för projektet.
Mimmie Bergvall axlar rollen som Najells Digital Marketing and E-commerce Manager. Företaget vill nå kunden tidigt i digitala kanaler.