Ikea har inlett ett samarbete med en större dagligvarukedja. Tillsammans ska man underlätta för kunderna med lokal utlämning av varor.
URW lanserar mediebyrå. ”Vi hittar nya sätt att skräddarsy möjligheter för varumärken och deras medieköp”, säger Caroline Puechoultres, CCO.
Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.
Matspar.se lanserar en lösning för Concept Stores. Bland fördelarna nämns marknadsföring konverterad till försäljning och möjlighet att inspirera.
Nätapoteket har under sommaren har man byggt och startat upp en helt ny del av automationskedjan, en ”Autostore”.
Nu inleder Nike ett större samarbete i Europa med ambitionen att skapa framtidens marknadsplats.
Under våren infördes krav på verifiering som en del i att göra plattformen ännu tryggare. Nu utökas satsningen.
Live shopping håller snabbt på att bli en säljkanal att räkna med. Det är en naturlig utveckling av e-handeln, menar ansvarig för retail-institut.
Den snabba 5G-tekniken kan bidra till att utveckla upplevelser inom digital och fysisk detaljhandel. Här är fyra exempel på detta.
Det är turbulenta tider. Inflation, rusande elpriser och ett samhälle som sakta hittar det nya normala efter pandemin. Här är 12 tunga kundbehov att tillgodose.