För kunden finns det många olika anledningar att besöka den pånyttfödda fysiska butiken. Walmart har lanserat sin version av framtidens butikskoncept.
Toppchefen belönades under World Retail Congress med utmärkelsen Woman of the Year. Själv vill hon se fler kvinnor på ledande positioner inom retail.
Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.
Den största detaljhandelskedjan storsatsar på röststyrning med en offensiv strategi för fulfilment.
Kedjan har lanserat ett samarbete med Drew Barrymore som bara finns tillgängligt online.
Det anses vara leveransalternativen som fått riktig fart på Walmarts e-handel. Nu utökar man sin satsning på leverans direkt från butik.
Nu lanseras en ny robot som skurar butiksgolvet och därmed frigör tid för personalen att göra annat. Den kan också samla information om statusen i butiken.
Man beskriver det som en digital lekplats där barn – eller andra också för den delen – kan testa och leka med leksaker.
Kedjan automatiserar nu hanteringen av onlineordrar på plats i butik. Ny yta har tillförts för det automatiserade plocket av dagligvaror.
Med hjälp av VR har kedjan gjort utbildningen tillgänglig för samtliga butiker. Den upplevelsebaserade träningen har redan gett positiva effekter.