Ett generöst sortiment är inte alltid en framgångsrik strategi, framför allt inte för e-handlare. Detta enligt en ny studie som presenteras senare i år.
En ny rapport visar att friktion under köpupplevelsen fortsätter att skena. Totalt rör det sig om en möjlighet för detaljhandeln att hämta hem 221,1 miljarder kronor i Norden.
En omfattande studie krossar ”sanningar” om en tidspressad konsument, att millennials föredrar upplevelser framför produkter och att butiksbesöken minskar.
En grupp forskare har tagit fram en modell för varumärkens ”coolness”. Den består av en skala uppbyggd av tio egenskaper. Modellen är central för alla som vill utveckla sina varumärken, menar man.
Andelen som e-handlar från utländska aktörer minskar i Sverige. Enligt en ny undersökning tappar USA och Kina mark – men trenden väntas snart vända igen.
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
Sju av tio svenskar har e-handlat någon gång under andra kvartalet 2019 och hälften av dem gjorde det direkt i mobilen. Detta enligt E-barometern.
En ny undersökning visar på hur man enklast möter utmaningen att leverera kundservice som motsvarar kundernas behov och efterfrågan.
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Millennials har fötts in i den digitala tiden, de har världen för sina fingertoppar. Men en ny studie visar att det kan vara skadligt för hälsan.