Unga vill betala kontaktlöst

Unga vill betala kontaktlöst

Unga konsumenter föredrar att betala kontaktlöst i butik och med mobilen på nätet. Det visar en ny undersökning. Men för de allra flesta är fortfarande ett annat alternativ nummer ett.

Så ser köpcentrumet ut år 2023

Så ser köpcentrumet ut år 2023

Förändringar i kundernas förväntningar och nya shoppingbeteenden ger stora förändringar i köpcentrumen de närmaste fem åren. Det menar man i en ny rapport som kartlägger utvecklingen. Här är fem tunga trender.

Digitala upplevelser suddar ut gränser

Digitala upplevelser suddar ut gränser

Ny forskning visar att digitala produktupplevelser kan sudda ut gränserna mellan fysisk och digital handel. "Digital visualisering blir ett viktigt steg".

Digitala inköpen ökar dramatiskt

Digitala inköpen ökar dramatiskt

En ny undersökning från Juniper Research spår att konsumenternas spenderingar i digitala kanaler nu ökar dramatiskt. Och blockchain förändrar förutsättningarna för betalningar.

Kunderna efterfrågar agil prissättning

Kunderna efterfrågar agil prissättning

En ny undersökning visar att kunderna välkomnar dynamisk priser i butik. Resultatet pekar också på ett besvärande faktum: butiksvärlden väljer en väg (manuell) när kunden efterfrågar en annan (digital och automatiserad).

Här är varorna som lockar mest

Här är varorna som lockar mest

Företaget bakom appen ShopGun har gjort en undersökning kring vilka varor svenskarna söker mest på. Topplistan skiljer sig från grannländerna Norge och Danmark. Här är de mest eftersökta produkterna.

Världens 10 hetaste retailstäder

Världens 10 hetaste retailstäder

Det är nya tider. Toppen är förändrad i listan över de allra hetaste retailstäderna i världen. Och Stockholm är långt ifrån händelsernas centrum visar denna färska kartläggning.

Bättre kundkontakter med visuell IVR

Bättre kundkontakter med visuell IVR

Kundernas upplevelse av kontakten med kundtjänst påverkar såväl kundnöjdhet som livstidsvärde. En ny undersökning lyfter fram vad som gör upplevelsen bättre under kundresan, bland annat visuell IVR.

Snabbast tillväxt för e-dagligvaror

Snabbast tillväxt för e-dagligvaror

Försäljningen online fortsätter att öka kraftigt i Sverige. Andelen e-handel är fortfarande låg inom dagligvaror, men kategorin ökar mest av alla just nu. 

Så agerar millennials som föräldrar

Så agerar millennials som föräldrar

Nu när millennials blir föräldrar visar det sig att deras köpbeteende skiljer sig markant från tidigare generationer. En undersökning visar vad som får dem att öppna plånboken.