Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
E-handelns utveckling i Norden under 2019 sammanfattas i en ny rapport.
En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.
En internationell studie ska löpande följa coronavirusets påverkan på konsumtionen. Här är resultaten gällande svenska konsumenters agerande.
Svenska konsumenter har ändrat sitt beteende på nätet de senaste veckorna. Många äldre provar att göra inköp av bland annat mat online för första gången.
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Närmare varannan konsument är mycket bekymrad över att omdömen censureras av företag. Det visar en ny studie som pekar på ett behov av transparens.
Cocooning och nya beteenden. En ny studie definierar sex faser under ett virusutbrott som påverkar vad man köper och hur konsumenterna gör sina inköp.
I en ny rapport har man grävt djupare i ökningen av food & beverage och vad det betyder för kundupplevelsen i köpcentrumen.
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.