Årets julhandel förväntas bli mycket positiv. Detta enligt en ny rapport där man också delar med sig av fyra spaningar kring konsumenternas beteende.
E-handeln har fortsatt minska under Q2 2022. Det konstaterar PostNord i samband med att man släpper E-barometern för det andra kvartalet.
Det finns en växande förväntan i konsumentledet att kunna se leveransalternativens klimatpåverkan. Detta enligt en ny undersökning.
Livestream shopping etablerar sig snabbt som en försäljnings- och marknadsföringskanal att räkna med. Detta enligt en ny studie.
När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
Det finns en specifik timme i veckan då överlägset flest svenskar handlar på nätet. Det visar en ny studie som kartlägger konsumenternas e-handelsbeteende.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Svensk Handels E-handelsindikator för juni och juli månad visar att e-handelns omsättning forsatt minskar.