Lågpriskedjan har öppnat kassalöst koncept

Lågpriskedjan har öppnat kassalöst koncept

Nu har det kassalösa konceptet öppnat i skarpt läge. ”Det ska bli kul att se hur våra kunder reagerar på den nya tekniken”.

Bättre kundupplevelse med AI-beställning

Bättre kundupplevelse med AI-beställning

Ett automatiserat och röststyrt beställningssystem skapar en mer strömlinjeformad upplevelse – och gör medarbetarnas uppgifter enklare och roligare.

Butiken allt viktigare för Ikeas fulfillment

Butiken allt viktigare för Ikeas fulfillment

Inför det kommande året satsar Ikea stort på effektiv fulfillment av ordrar. Ett område där butiken blir allt mer central och automation har gjort entré.

Nio av tio inleder shoppingen online

Nio av tio inleder shoppingen online

De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.

Delningsekonomi bakom NetOnNets satsning

Delningsekonomi bakom NetOnNets satsning

”Det är ett för oss naturligt steg mot fler cirkulära affärsmodeller”, säger Margareta Törnblad, chef Strategisk tjänsteutveckling på NetOnNet.

Fyra anledningar att erbjuda laddning

Fyra anledningar att erbjuda laddning

En undersökning visar att användarna av elbilar gärna shoppar medan bilen laddas. För många påverkar tillgång till laddning vilken butik man väljer.

Här är årets viktigaste måsteläsning

Här är årets viktigaste måsteläsning

Under 2021 har vi skymtat ljuset i tunneln och anat något slags normalläge i detaljhandeln. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa. 

Ännu en storkedja testar kassalös teknik

Ännu en storkedja testar kassalös teknik

Lågpriskedjan har konverterat en befintlig butik till en hybridmodell. Kunden kan plocka åt sig varor och sedan lämna butiken. Trenden med kassalös teknik fortsätter att växa.

Nike köper startup inom virtuellt mode

Nike köper startup inom virtuellt mode

Dags att börja ta den virtuella världen på allvar. Nike har förvärvat ett banbrytande företag specialiserat på bland annat virtuella sneakers.

Coop närmare kunden med kylda skåp

Coop närmare kunden med kylda skåp

Dagligvarukedjan lanserar kylda paketskåp i bostadsnära områden. Man vill komma närmare kunden och öka flexibiliteten.