Konsumenten väljer biometri  före lösenord

Konsumenten väljer biometri före lösenord

 
Svenskarna skulle gärna byta lösenord mot biometri. Det visar en ny studie.
Fler konsumerar virtuella upplevelser

Fler konsumerar virtuella upplevelser

 
Virtuella upplevelser under pandemin. Rekordmånga svenska konsumenter ansluter sig till tjänster som träningspass, streaming och olika kurser på nätet.
Köpcentrum introducerar Live Stream Shopping

Köpcentrum introducerar Live Stream Shopping

 
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Boom för click & collect inom dagligvaror

Boom för click & collect inom dagligvaror

 
Näthandeln av livsmedel ökade kraftigt under april. Allra mest gällde det click & collect, upphämtning av matkassar i butik som mångdubblats.
Studie kartlägger svenskarnas nya köpvanor

Studie kartlägger svenskarnas nya köpvanor

 
En ny internationell studie visar att konsumenterna numera värdesätter lagerstatus framför priset på en vara. Men Sverige skiljer sig från andra marknader.
Fysiska butiker gör mat på nätet lönsamt

Fysiska butiker gör mat på nätet lönsamt

 
Efter pandemin krävs samverkan för att dagligvaror på nätet ska fortsätta att lyfta. En ny studie pekar på att fysiska butiker är avgörande för lönsamheten.
Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

 
Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.
Coronapandemin förändrar butikens roll

Coronapandemin förändrar butikens roll

 
COVID-19 har påskyndat e-handelns utveckling, men även den fysiska butikens roll förändras. Vänta er ombytta roller när ”the last mile” flyttar in i butiken.
Influencer marketing i en tid av kris

Influencer marketing i en tid av kris

 
Hur gör man för att sälja i sociala kanaler under en pandemi? Vissa undviker att nämna viruset helt, andra delar med sig frikostigt av karantänvardagen.
Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

 
En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.