Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.
Kedjan testar en ny AI-baserad tjänst för medarbetare i butik. Ambitionen är att minska mängden produkter som kastas.
När Amazon backar med Just Walk Out-tekniken gör Aldi tvärtom. Detta är de tyngsta anledningarna.
Medarbetare inom Ikea ska lära sig mer om artificiell intelligens. Så här ska det går till.
Ryktet om Just Walk Out-teknikens död är överdrivet. Detta är nästa fas för Amazons kassalösa teknik.
Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.
Ny teknik baserad på AI ska säkra att Ikeas medarbetare matchas med rätt utmaningar.
Sportföretaget Puma ska göra sin e-handelsupplevelse mer effektiv, smidig och personaliserad.
Lyko vägleder med AI. Grundaren benämner det som den största förändringen hittills.
Lågpriskedjan tar hjälp av AI för att automatisera och optimera beställningar av frukt och grönt.