Personaliserat program för omnikanal

Personaliserat program för omnikanal

Ikea lanserar ett nytt lojalitetsprogram som anpassats för att möta konsumenternas nya beteende.

Kedja testar osynliga streckkoder

Kedja testar osynliga streckkoder

En ny typ av osynliga streckkoder testas nu av kedjan. Men gör det för att snabba på registreringen av varor – men även för att minska stölderna.

Zalando skalar upp lokal AI-satsning

Zalando skalar upp lokal AI-satsning

Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.

Skanner visar hur mogen avokadon är

Skanner visar hur mogen avokadon är

Coop ska använda skannrar i butik för att avgöra hur mogen avokadon är.

Så lyftes Abercrombie & Fitch

Så lyftes Abercrombie & Fitch

Abercrombie & Fitch är efter några tuffa år på väg upp igen – här är förändringarna bakom lyftet.

Industri och kultur i jakt på hållbarhet

Industri och kultur i jakt på hållbarhet

Polarbröd tar hjälp av kreativa krafter för att generera nya användbara idéer, tjänster och produkter.

Ingkas co-working går på export

Ingkas co-working går på export

Ingka Centres ”Hej! Workshop” har lanserats utanför Sveriges gränser – se bilderna här.

Ikea pånyttföder click & collect

Ikea pånyttföder click & collect

Ikea testar automatiserad utlämning av ordrar. Ambitionen är att pånyttföda click & collect-upplevelsen.

AI optimerar frukt- och gröntbeställningar

AI optimerar frukt- och gröntbeställningar

Lågpriskedjan tar hjälp av AI för att automatisera och optimera beställningar av frukt och grönt.