Kedjan Granit vill skapa mervärde för och digital närvaro. Satsningen linjerar väl med vad konsumenterna vill uppleva i framtidens retail.
Havsmatsupplevelse kombinerat med kultur, generösa öppettider och försäljning.
Spanska kedjan Zara Home uppdaterar sitt butikskoncept. Den första butiken färdigställs just nu.
Tillsammans ska man verka för att butiker, restauranger och caféer får enkel tillgång till finansiering.
Coop öppnar sin andra obemannade butik. Denna gång rör det sig om ett helt nytt koncept som ska lanseras bredare under året.
Med en smart box i anslutning till kundens bostad vill Walmart skapa en mer friktionsfri hemleverans av dagligvaror.
Kedjan XXL har inlett en satsning där man samlar in och analyserar omdömen i realtid. Under NRF 2021 berättade man om bakgrunden.
Kedjan vill hjälpa sina kunder att hitta produkter från företag som drivs av minoritetsgrupper.
Det nya samarbetsavtalet innebär inledningsvis att man kan erbjuda Espresso House kaffe och te i sina butiker.
Nu introduceras Amazons kassalösa teknik i ett koncept för travel retail.