This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Inflationen pressar dagligvaruhandeln

Inflationen pressar dagligvaruhandeln

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade med 6,1 procent under juli 2023. Den prisjusterade försäljningsutvecklingen var dock negativ.

Ingka Centres storsatsar i Kungens Kurva

Ingka Centres storsatsar i Kungens Kurva

Kungens Kurva Shoppingcenter i Stockholm vill möta konsumentens nya krav med en storsatsning. Detta är vad man siktar på.

Mobilen är nu svenskens förstahandsval

Mobilen är nu svenskens förstahandsval

Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.

Intressedriven konsumtion bakom säljsuccé

Intressedriven konsumtion bakom säljsuccé

Ambitionen är att bli ett globalt super-brand via intressedriven konsumtion. Det nya flaggskeppet slår alla tidigare säljrekord.

En svensk apoteksutmanare i Italien

En svensk apoteksutmanare i Italien

Apotekskedjan utmanar en traditionell bransch med ett varmt uttryck och en inspirerande hälso-deli. Bakom satsningen står ett svenskt team.

Robot stärker köpcentrumets säkerhet

Robot stärker köpcentrumets säkerhet

Det prisbelönade köpcentrumet vill stärka säkerheten ytterligare i området där man verkar. Man gör det med en AI-baserad robot.

Amazon vässar koncept för dagligvaror

Amazon vässar koncept för dagligvaror

Här är nyheterna i Amazons uppdaterade butikskoncept – och motiven bakom förändringarna.

Mini Rodini i samarbete med Wrangler

Mini Rodini i samarbete med Wrangler

Lanserar en kapselkollektion med hållbara kläder för barn – inspirerad av Wranglers designarv.

Här finns USA:s bästa centrumupplevelse

Här finns USA:s bästa centrumupplevelse

Den bästa centrumupplevelsen i USA hittar man här just nu – det finns tre tunga anledningar till detta.

Starbucks vill främja vänlighet

Starbucks vill främja vänlighet

Starbucks vill uppmana människor att sprida vänlighet och omtanke. Man gör det på flera sätt, både i butik och i kundernas vardagsliv.