Nu har Solestory öppnat sin första butik i Stockholm på Regeringsgatan. Grundarna av företaget har grävt djupt i sneakerskulturen och erbjuder nu en personaliserad upplevelse i sina kundnätverk.
De är kända för sina tjusiga butiker, höga servicenivå och utpräglade modekänsla. Men nu tar Barneys New York nästa snäpp på upplevelsestegen, och man gör det med teknikens hjälp.
Haninge Centrum har sedan 2015 haft en liten maskot i form av en liten shoppingglad hund vid sin sida. Nu har den döpts.
JCPenney och kosmetik-kedjan Sephora utökar sitt samarbete genom att öppna 60 nya butiker. Samarbetet har medfört stora fördelar för båda parter.
Kundupplevelsen präglas allt mer av den tekniska utvecklingen. Begreppet service står inför dramatiska förändringar där kunden har makten, informationen hittar konsumenten automatiskt och produkterna servar sig själva. Här är nio framtidsvisioner inom kundservice.
Digitaliseringen är motorn bakom de största förändringarna inom detaljhandeln. Men lite mer obemärkt, i dess kölvatten, pågår en rad mindre subtrender. Här är åtta rörelser som skapar den nya dynamiska detaljhandeln.
Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.
Under året byggs Kicks butik i Femman om och öppnar åter som flaggskeppsbutik. Ytan hamnar på 1 100 kvadratmeter och butiken blir först med Kicks nya koncept.
Om man klär Hagastaden i ett hus så skulle resultatet kunna bli Life City. Det är åtminstone Atrium Ljungbergs ambition med sitt projekt som byggs över Essingeleden.