This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.

Willys öppnar butik i utökat Nova

Willys öppnar butik i utökat Nova

Köpcentrumet Nova i Lund utökar den befintliga handelsytan. Dagligvarukedjan Willys öppnar i de nya lokalerna.

Snabb AI-ökning hos svenska företag

Snabb AI-ökning hos svenska företag

Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.

Så mycket förväntas second hand växa

Så mycket förväntas second hand växa

I en ny rapport spås second hand växa snabbt de kommande åren.

Zalando skalar upp lokal AI-satsning

Zalando skalar upp lokal AI-satsning

Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.

Arket öppnar butik i Malmö

Arket öppnar butik i Malmö

Det H&M-ägda livsstilsvarumärket Arket utökar sin närvaro i Sverige. Här öppnar man sin första butik i Malmö.

Bekvämlighet viktigare än någonsin

Bekvämlighet viktigare än någonsin

Bekvämlighet påverkar köpbesluten i allt högre grad, enligt en ny studie. Handeln tar nu hjälp av generativ AI.

Second hand följer säsongsmönster

Second hand följer säsongsmönster

Second hand-försäljningen tappade fart – det tyder på att säsongsmönstret inom sällanköpshandeln följs.

& Other Stories testar Airport Retail

& Other Stories testar Airport Retail

Kedjan & Other Stories öppnar sin första butik någonsin på en flygplats. ”En inspirerande och dynamisk miljö”.

Ny plattform för second hand

Ny plattform för second hand

En ny digital plattform presenterar de senaste trenderna inom mode, inredning och återbruk.