This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Stockmann öppnar marknadsplats

Stockmann öppnar marknadsplats

Stockmann lanserar under våren 2019 Finlands första B2C-handelsplats som fokuserar på mode, skönhet och design.

Hyperlokal odling i Coops butiker

Hyperlokal odling i Coops butiker

Handelstrender har tidigare berättat om hur dagligvarukedjor infört odlingsanläggningar i butik. Nu börjar företeelsen även dyka upp i Sverige.

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

Ny teknik och förpackningsfritt hos Lush

Kedjan Lush har öppnat en helt förpackningsfri butik som även innehåller ny teknik för automatisk produktigenkänning i mobilen.

Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

Lexington Company lanserar en 3D-butik. Den digitala lösningen ska med hjälp av ny teknik ge en ny shoppingupplevelse.

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

I december inviger Nordisk Film Bio sin första svenska biograf – med ny upplevelsebaserad teknik. Etableringen är startskottet för en expansion i Sverige.

Nu gör FAO Schwarz comeback

Nu gör FAO Schwarz comeback

En av världens mest kända leksaksbutiker, FAO Schwarz, gör comeback inom kort. Dessutom meddelar man att en internationell expansion ska ske. 

Birchbox lanserar lösning för shop-in-shop

Birchbox lanserar lösning för shop-in-shop

Birchbox har tagit fram en lösning för shop-in-shop som nu ska testas i butik. Från början var företaget en renodlad e-aktör, men finns nu även i fysisk handel.

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

Svenska Sneakersnstuff har planer på ytterligare expansion. För att knyta kunderna ännu närmare sig ska man också utveckla upplevelsen i butik.

Den svenska e-konsumenten kartlagd

Den svenska e-konsumenten kartlagd

Köpbesluten tas snabbt. Tre av fyra produktrekommendationer är ointressanta. Den svenska e-konsumenten kartläggs i en ny global undersökning.