Ikea och designern Tom Dixon ska utforska möjligheterna och nödvändigheten av ett hållbart odlande i stads- och hemmamiljön.
Närmare fyra av fem konsumenter kan tänka sig att bo i ett mixat område där det erbjuds möjligheter för "live, work, shop, and play". Det visar en ny studie som också avslöjar vilket utbud olika generationer efterfrågar mest.
Amazon, Birchbox och Sephora erbjuds yta av andra butiker, exempelvis i utbyte mot en del av gästernas intäkter. Så här lyckas man med sin butik i butiken.
VI har tidigare berättat om om möbelföretaget Made.com. Nu stiger man in på den svenska marknaden med sitt första showroom.
H&M lägger ner sin katalog. Kedjan berättar att katalogen som gavs ut sista veckan i april blev den sista. Man är ett av flera företag som vidtar samma åtgärd.
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Vad har Nils Holgersson, Körkarlen och Herr Arne gemensamt? Förutom att de alla är litterära karaktärer så pryder de nu också fasaden på ett handelshus.
En studie visar att kostnaden för att ny trafik minskar, kommunikation utanför hemmet ger mest effekt. Studien visar också att tiderna för besöken ändras.
Det ligger ett gränsöverskridande samarbete bakom lanseringen i 36 butiker. Med sitt nya tema vill Story få kunden att scrolla sig igenom butiken.
För att möta kundernas krav på bekvämlighet och enkla lösningar lanserar Ica i höst expressleveranser av måltidslösningar kombinerat med dagligvaror.