Edblad öppnar till våren ett nytt butikskoncept ”med hög grad av emotionell kundupplevelse”. VD Eva Boding ser stora möjligheter med satsningen.
Andelen returer bland svenska konsumenter fortsätter att öka. Den högsta andelen – vilken också ökade under 2019 – returer sker inom e-handeln.
Med hjälp av lokala provrum i kundens egna kvarter vill man förbättra servicen för nätshoppare – samtidigt som man skonar miljön.
Sainsbury's har öppnat ett nytt snabbt koncept skapat för stadsmiljöer. Inriktningen är servicehandel, man vänder sig till de som bor och verkar i området.
Den första generationens pop up-butiker handlade till stor del om marknadskommunikation. Framtidens pop up är teknikdriven och har helt andra syften.
Ambitionen är att inspirera barn som vuxna att handla och laga mat tillsammans.
Uppdaterade digitala ytor på strategiskt placerade platser i butiken gör att Preem kan kommunicera ”rätt innehåll, för rätt målgrupp, vid rätt tid på dagen”.
Riktlinjerna är ett sätt att försäkra sig om att produkter som sägs vara 100 procent veganska verkligen saknar animaliska ingredienser.
Vans öppnar en yta som ska fungera som butik – men även som community- och eventyta. Satsningen är en hyllning till den lokala konst- och skatekulturen.
Dagligvarukedjan skapar ett helt nytt koncept där man samarbetar med externa aktörer. Nu står det klart att en deli flyttar in under samma tak.