Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Miniprice har fokus på livsmedel från Mellanöstern och Balkan. Ambitionen är att skapa en kedja av konceptet.
Trenden är tydlig, second hand säljs allt mer online. ”Genom näthandel når vi en större målgrupp, vi får hela Sverige som marknad”.
I höst öppnar en ny svensk vägkrog som byggs upp av containrar. Belägen intill ett stort köpcentrum och Europavägen ska man erbjuda en nyttig meny.
I höst öppnar Zalando sin plattform för svenska butiker. ”Vi ser en ökad efterfrågan från handlare att digitalisera”, säger Kenneth Melchior.
”Bra onlinelösningar i kombination med ett upplevelsecenter tror vi är en viktig del för att kunna sälja bilar i framtiden.”
En ny digital torghandel ska stötta lokala handlare under krisen. Med handplockade erbjudanden säljs kassar som levereras hem till dörren.
Kunderna kan beställa från alla butiker och få varorna levererade hem samma dag. ”Vi vet att det är mycket som fungerar lite annorlunda just nu”.
Modekedjan har vidtagit en rad åtgärder, bland annat inleder man nu tester av curbside pickup. Läs (och lär) mer om åtgärderna!
Nu lanseras tjänsten Kölapp, en digital köfunktion som baseras på QR-koder. Lösningen togs fram i samband med årets Hack the Crisis.