This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Lidl Covid-uppgraderar ventilation

Lidl Covid-uppgraderar ventilation

Lidl uppgraderar ventilationssystemen i sina butiker för att minska spridningen av Covid-19.

Nya miljoner till handelsforskning

Nya miljoner till handelsforskning

Drygt tolv miljoner anslås till sju forskningsprojekt inom handel. Här är de utvalda projekten.

Här öppnar Rituals första flagship house

Här öppnar Rituals första flagship house

På fyra våningar omsluter man besökaren i allt vad varumärket Rituals står för.

Livestreams och pop ups i nya The Lobby

Livestreams och pop ups i nya The Lobby

AMF Fastigheter och Bambuser lanserar The Lobby Live, en studio för live video shopping med popup-ytor.

Boom för kontaktlösa betalningar i Europa

Boom för kontaktlösa betalningar i Europa

Kontaktlösa betalningar ökar dramatiskt. Ökningen i Sverige är den näst största i Europa.

De är störst på Instagram i svensk retail

De är störst på Instagram i svensk retail

En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.

Ett snabbare och mer datadrivet Coop

Ett snabbare och mer datadrivet Coop

Coop kompetensväxlar för att bättre möta den nya konsumentens krav. Företaget siktar nu på att bli mer datadrivet och snabbfotat.

Snabbare e-plock med hyperlokal automation

Snabbare e-plock med hyperlokal automation

Lösningen appliceras på befintliga butiker. ”Detta är en game-changer”.

Bättre e-handel med beteendepsykologi

Bättre e-handel med beteendepsykologi

Beteendepsykologiska teorier ska få AI-algoritmer att fungera bättre inom e-handeln.

Så ser framtidens Regent Street ut

Så ser framtidens Regent Street ut

Här är åtgärderna som ska göra klassiska Regent Street i London grönare och mer tillgänglig.