Ambient shopping i framtidens handel

Ambient shopping i framtidens handel

Shopping går från en specifik handling till en ständigt närvarande atmosfärisk process. Här är fyra tunga globala trender som formar framtidens detaljhandel.

Årets Fairtrade City – för andra gången

Årets Fairtrade City – för andra gången

Kommunen prisas för sitt långsiktiga arbete för en hållbar och etisk konsumtion. Även samarbetet med det lokala näringslivet uppmärksammas.

Mr Cake öppnar i Moodkvarteret 

Mr Cake öppnar i Moodkvarteret 

Nästa år öppnar Mr Cake, med den prisbelönta konditorn Roy Fares i spetsen, i Citykvarteret Mood.

Reclaimit rekryterar CMO och finanschef

Reclaimit rekryterar CMO och finanschef

Reclaimit växlar just nu upp rejält och förstärker dubbelt med både en ny CMO och en ny finanschef. 

Retail och F&B i världens största trästad

Retail och F&B i världens största trästad

Här byggs världens största stadsbyggnadsprojekt i trä. Ambitionen är att skapa en urban miljö med såväl butiker som food & beverage.

Personalisering central i ny kundklubb

Personalisering central i ny kundklubb

”Förväntas bli en hörnsten i framtida kommersiella erbjudanden och kommunikation”.

Konsumenten överväger cirkulära sparåtgärder

Konsumenten överväger cirkulära sparåtgärder

Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.

Stärker upplevelsen med smartklockor

Stärker upplevelsen med smartklockor

Kronans Apotek låter sin personal koppla upp sig med smartklockor. Syftet är att leverera bättre service och kundupplevelse i butik.

Maxade butiksbesök ett måste i tuffa tider

Maxade butiksbesök ett måste i tuffa tider

De tuffa tiderna dröjer sig kvar vilket leder till färre inköpsrundor. Att maxa butiksbesöken blir därför avgörande det kommande året.

Lakritsroten storsatsar i ny marknadsplats

Lakritsroten storsatsar i ny marknadsplats

Under vintern öppnar butikskedjan Lakritsroten sin största satsning hittills. Etableringen sker i en helt ny marknadsplats.