Ett statligt servicekontor, en hållbar modebutik och ett familjeägt danskt smyckeföretag. Det är några av veckans butiksetableringar.
Stone Islands nya flaggskepp är grafiskt iögonfallande och förvandlar hela ytan till en tydligt kommunicerande mediekanal.
NK har byggt om avdelningen NK Man. Ytan har utökats och nya tjänster har adderats.
Den spektakulära pop up-satsningen innefattar events, butiker och food & beverage.
Ska bidra till utvecklingen av staden med fokus på mikromobilitet.
Onlineshopping i pop up-hus. ”Vi ville skapa en upplevelse utanför butiken att stiga in i, utforska och bli inspirerad av”.
Butiken blir mer central i Icas e-handel. Ica Sverige berättar nu att man byter modell för att driva e-handel i en region.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade under september. Fysiska butiker stod för hela tillväxten.
Retail och food & beverage. Här är fyra aktuella nyöppningar runt om i Sverige (och Finland) just nu.
Netflix planerar att öppna egna destinationer som laddas med retail, upplevelser och food & beverage.