Aktuella nyetableringar – vecka 43

Aktuella nyetableringar – vecka 43

Ett statligt servicekontor, en hållbar modebutik och ett familjeägt danskt smyckeföretag. Det är några av veckans butiksetableringar.

Butiken som lokal mediekanal

Butiken som lokal mediekanal

Stone Islands nya flaggskepp är grafiskt iögonfallande och förvandlar hela ytan till en tydligt kommunicerande mediekanal.

Nya NK Man erbjuder mer än produkter

Nya NK Man erbjuder mer än produkter

NK har byggt om avdelningen NK Man. Ytan har utökats och nya tjänster har adderats.

Varumärkets takeover präglar stadsbilden

Varumärkets takeover präglar stadsbilden

Den spektakulära pop up-satsningen innefattar events, butiker och food & beverage.

Staden testar automatiserade leveranser

Staden testar automatiserade leveranser

Ska bidra till utvecklingen av staden med fokus på mikromobilitet.

Årets trender i julpyntat pop up-hus

Årets trender i julpyntat pop up-hus

Onlineshopping i pop up-hus. ”Vi ville skapa en upplevelse utanför butiken att stiga in i, utforska och bli inspirerad av”.

Ica sätter e-handelsfokus på butiken

Ica sätter e-handelsfokus på butiken

Butiken blir mer central i Icas e-handel. Ica Sverige berättar nu att man byter modell för att driva e-handel i en region.

Butiker driver tillväxten inom dagligvaror

Butiker driver tillväxten inom dagligvaror

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade under september. Fysiska butiker stod för hela tillväxten.

Aktuella nyetableringar – vecka 42

Aktuella nyetableringar – vecka 42

Retail och food & beverage. Här är fyra aktuella nyöppningar runt om i Sverige (och Finland) just nu.

Netflix skapar fysiska retaildestinationer

Netflix skapar fysiska retaildestinationer

Netflix planerar att öppna egna destinationer som laddas med retail, upplevelser och food & beverage.