Tre butiksöppningar att hålla koll på

Tre butiksöppningar att hålla koll på

Området kring Oxford Street och Regent Street i London har en förmåga att locka till sig nya flaggskepp. Under sensommaren öppnar tre nya varumärken butiker här, och två av dem är svenska.

Amazon Prime snart i vartannat hem

Amazon Prime snart i vartannat hem

Lojalitetsprogrammet Amazon Prime kommer att finnas i hälften av alla hushåll i USA innan årets slut. Det finns en tung anledning till framgången.

Helena Ahldén ny COO på Pinchos

Helena Ahldén ny COO på Pinchos

Helena Ahldén tillträder som ny COO i Pincho Nation AB, varumärkesägare och franchisegivare till restaurangkedjan Pinchos.

Lidl lanserar Heidi Klums mode i 28 länder

Lidl lanserar Heidi Klums mode i 28 länder


Mall of America firar 25 år

Mall of America firar 25 år

Det har redan firats i flera månader, men det är den 11 augusti den stora dagen infaller. Då fyller Mall of America 25 år – så här firar ett av världens mest kända köpcentrum.

Nytt flaggskepp vid Stureplan

Nytt flaggskepp vid Stureplan

Rörstrand och Iittala öppnar flaggskeppsbutik i Stockholm city. Butiken omfattar 260 kvadratmeter och ligger på Kungsgatan vid Stureplan.

Mer handel på Flemingsbergs station

Mer handel på Flemingsbergs station

Flemingsbergs station är en av Sveriges mest trafikerade tågstationer med 4,4 miljoner resenärer årligen. Nu ska antalet butiker utökas i stationsbyggnaden.

Lyxvarumärke lanserar e-handel i Kina

Lyxvarumärke lanserar e-handel i Kina

Lyxvarumärket Louis Vuitton har lanserat e-handel i Kina. I första skedet är det en mjuk lansering som också ska fungera som test för projektet.

Mimmie ny e-handelschef på Najell

Mimmie ny e-handelschef på Najell

Mimmie Bergvall axlar rollen som Najells Digital Marketing and E-commerce Manager. Företaget vill nå kunden tidigt i digitala kanaler.

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

En ny teknik baserad på facial recognition utvecklas nu för användning i butiksmiljö. Systemet ska automatiskt identifiera missnöjda kunder och analysera kundbeteenden över tid.