AMF tillsätter nyckelfunktioner

AMF tillsätter nyckelfunktioner

AMF Fastigheter tillsätter två nyckelfunktioner, en försäljningschef och en marknadschef. Magnus Carlsson och Anna Thelander, som båda är verksamma inom bolaget sedan tidigare, tillträder sina respektive nya roller i början av september.  

Mattias chef för hållbar utveckling

Mattias chef för hållbar utveckling

Den 24 september tillträder Mattias Svensson rollen som chef hållbar utveckling på Humlegården Fastigheter. Han kommer närmast från Coop där han arbetat som hållbarhetsstrateg.

Stjärnornas favorit på väg till Europa

Stjärnornas favorit på väg till Europa

Designers, konstnärer och världsartister tävlade om att synas i den första butiken. Nu gör varumärket comeback i en internationell storsatsning med tre nya butikskoncept. Man gör också entré i Europa.

Verkstäder blir levande mötesplats

Verkstäder blir levande mötesplats

Planerna på att utveckla industriområdet till en ny spännande stadsdel är i full gång. Kommunen har nu antagit planprogrammet som gör det möjligt att ta nästa steg i utvecklingen.

Då öppnar AVAVAV i Stockholm

Då öppnar AVAVAV i Stockholm

Som vi tidigare har berättat dyker AVAVAV upp i Stockholm med en fysisk pop up-butik. Nu är datumet satt.

Varuhus sätter kvinnors kraft i fokus

Varuhus sätter kvinnors kraft i fokus

I samband med att varuhuset nyöppnar sin avdelning för dammode lanserar man också kampanjen Holly Nichols. Det är en månad lång hyllning till kvinnors kraft och påverkan på samhället.

Handelsinriktning på ekonomiprogram

Handelsinriktning på ekonomiprogram

Regeringen har gett Skolverket i uppdrag att på försök införa en handelsinriktning på gymnasieskolans ekonomiprogram. Svensk Handel som länge drivit frågan välkomnar initiativet.

Ny administrativ chef på Elon Group

Ny administrativ chef på Elon Group

Elon Group har rekryterat Åsa Skog som administrativ chef, hon tar även steget in i ledningsgruppen. Åsa kommer närmast från tjänsten som säljsupportchef på Elektroskandia.

Nespressos nya ”boutique-in-shop”

Nespressos nya ”boutique-in-shop”

Nu har Nespresso öppnat sin första ”boutique-in-shop” som är ett nytt koncept. Öppnandet är ett led i processen att öka tillgängligheten för kunderna och erbjuda dem bästa möjliga personliga upplevelse och service.

Fitting Room förändrar upplevelsen

Fitting Room förändrar upplevelsen

Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med "potentialen att förändra retail i grunden".