Det polska varumärket Reserved fortsätter sin internationella expansion. Under invigningen av det nya flaggskeppet medverkade Kate Moss, varumärkets nya ansikte utåt.
Den 1 januari 2018 börjar Stina Petrini som affärsutvecklingschef på Butterick's Leco AB. Stina kommer närmast från Orkla Confectionery & Snacks Sverige.
PostNord lanserar kvällsleveranser utan tilläggsavgift som ny standard. Samtidigt införs lördagsleveranser vilket utökar möjligheten att e-handla inför helgen.
Det började med ett containerköpcentrum i Shoreditch för att utvecklas till en modern mötesplats i Croydon. Nu öppnar Boxpark 3.0 med ett helt nytt koncept på en ny plats.
Modeplanet för dam på Åhléns City Stockholm har fått en ny look. I satsningen finns en rad nya varumärken i vad man själva kallar "en inspirerande miljö med lyxig varuhuskänsla".
Både mode- och byggbranschen har kommit långt med sitt hållbarhetsarbete relevant för sina kunder. Det konstaterar Kinnarps som nu vill göra en insats inom inredningsbranschen. "Kunden har rätt att veta hur hållbar en produkt är", menar Johanna Ljunggren.
Först ut med nya konceptet är Backaplan i Göteborg. Handelstrender har redan tidigare berättat om kedjans tester med det nya butikskonceptet i hemlandet Danmark. Men nu är det alltså på väg in i Sverige.
Försäljningen i köpcentrum och handelsområden fortsatte den positiva trend som pågått sedan mätningarna började 1988.
Möbelbutiken Nordiska Galleriet har rekryterat Per Sköld och Rickard Liljeros. De sla leda bolagets satsning inom e-handel och digital marknadsföring.
Efter ett omfattande förändringsarbete går Indiska nu in i en ny fas och i samband med detta har Karin Lindahl utsetts till ny VD. Hon ersätter tidigare VD David Rönnberg.