Anders Svensson lämnar rollen som VD för Ica Sverige, efterträdare blir Eric Lundberg. Samtidigt har Monika Magnusson utsetts till ny VD för Apotek Hjärtat.
Abercrombie & Fitch lanserar ett nytt butikskoncept. Borta är de mörka nattklubbsliknande butikerna, kundens mindset utgör nu kärnan i konceptet.
Det svenska träningsvarumärket Aim’n öppnar en tillfällig butik i Stockholm. Företaget ser det som ett viktigt steg i den övergripande missionen.
Upplevelsebolaget Livi it och q-handelsbolaget Foodora inleder ett samarbete som innefattar ett stort utbud av upplevelser.
Svensk Handels E-handelsindikator för juni och juli månad visar att e-handelns omsättning forsatt minskar.
Den nya tidens detaljhandel är inte enbart beroende av ett fysiskt avtryck. Dessa faktorer är avgörande i ”unboxed” retail.
Nu lanseras en app på ukrainska och engelska för att hjälpa nyanlända att självständigt handla mat i butiken.
Satsningen på en ny försäljningsorganisation är ett sätt att hantera den höga förändringstakten och stärka bandet mellan den digitala och fysiska affären.
Varumärket Hoka har skapat en AR-upplevelse där man tar målgruppen till världens tuffaste trail-lopp i franska Alperna.
Moët & Chandon har öppnat sin första permanenta yta i Europa. Här erbjuder man hela sitt sortiment i en miljö som hyllar de egna hemtrakterna.