Mobildata grund för personaliserat mode

Mobildata grund för personaliserat mode

Med hjälp av data från kundens smartphone skapas personaliserade modeplagg baserade på livsstilen. Tekniken beta-testas just nu och ska lanseras till konsument senare under året.

Augmented reality ska säkra passformen

Augmented reality ska säkra passformen

Med hjälp av augmented reality kan kunderna prova kläderna helt digitalt i modekedjans pilotprojekt. Den nya tekniken ska säkra att produkterna verkligen passar.

Robot-baristan gör entré i köpcentrumet

Robot-baristan gör entré i köpcentrumet

Med en robot som barista ska det högteknologiska och automatiska caféet servera gott kaffe – varje gång. Nu gör det entré i köpcentrumet.

Så förändras servicestrategierna 2017

Så förändras servicestrategierna 2017

Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.

Känn plaggets material direkt på skärmen

Känn plaggets material direkt på skärmen

Det låter som science fiction. Men haptic e-commerce gör det möjligt att känna plaggets yta direkt på skärmen. Skarpa tester av tekniken pågår nu med e-handlare.

Prediktiv analys förutspår kundens nästa steg

Prediktiv analys förutspår kundens nästa steg

Genom nya källor och teknik kan man förutspå kundens beteende och skapa personaliserade aktiviteter. Men prediktiva analyser i realtid kräver både specialkompetens och datorkraft.

Alexa gör entré hos Starbucks

Alexa gör entré hos Starbucks

Amazons Alexa spås bli en disruptiv kraft inom detaljhandeln den kommande tiden. Nu lanserar Starbucks en lösning för plattformen, baserad på AI-teknik.

Digitala kiosker utökar Cerveras sortiment

Digitala kiosker utökar Cerveras sortiment


Ny startup siktar på köpintentionen

Ny startup siktar på köpintentionen

En ny startup vill fånga köpintentionen när den dyker upp och konvertera till en genomförd handling. Appen har klassats som en av de mest innovativa.

Så lyckas du med digitaliseringen

Så lyckas du med digitaliseringen

Detaljhandeln digitaliseras och ställs nu inför stora utmaningar. "De som lyckas har balans mellan mjuka och hårda faktorer", menar Einar Iveroth, expert inom IT-driven förändring.