En miljon använder nu enklare kortköp

En miljon använder nu enklare kortköp

Mer än en miljon konsumenter i Norden handlar nu med hjälp av en tjänst där man endast skriver in säkerhetskoden. Det är den första av flera tjänster som nu ska förenkla betalningarna för kunden.

Så fungerar geobaserad fulfillment

Så fungerar geobaserad fulfillment

Den geobaserade lösningen för leveranser ger för första gången taktpinnen till konsumenten. Nu inleds ett test där leverans av varor köpta online levereras till kundens nuvarande position. Och vill du kan du chatta med föraren.

Framtidens nordiska handel kartlagd

Framtidens nordiska handel kartlagd

Automatisk leverans inom två timmar, influencers, och blockade företag. Nya tekniska möjligheter och ett förändrat konsumentbeteende omformar nu den nordiska detaljhandeln. Det visar en ny studie.

Här är världens bästa retail-appar

Här är världens bästa retail-appar

En kinesisk jätte, lågprisaktör inom dagligvaror och en tjänst för dig som vill göra dig av med saker. Här är världens tio bästa retail-appar enligt en ny listning.

Posten först ut med RFID-spårning

Posten först ut med RFID-spårning

Som första aktör i världen lanserar man nu spårning av e-handelspaket med hjälp av RFID-teknik. Lösningen ska öka valfriheten, säkerställa kedjan och minska kostnaderna.

Axfood vill ta täten i digitalt kundmöte

Axfood vill ta täten i digitalt kundmöte

I april inför Axfood gratis wifi i butikskedjorna Willys, Hemköp, Tempo och Axfood Snabbgross. Man gör det för att kunna bli ledande i det digitala kundmötet.

Digital signage med personaliserat budskap

Digital signage med personaliserat budskap

Köpcentrumkedjan installerar nu digitala skärmar som kan identifiera demografisk data om förbipasserande – men också hur de reagerar. Det öppnar nya möjligheter att anpassa budskapen i realtid.

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.

Tre av fyra vill handla i kassalös butik

Tre av fyra vill handla i kassalös butik

Det kassalösa butikskonceptet Amazon Go rör om i retailgrytan. En ny undersökning visar att närmare 75 procent skulle handla i en butik som saknar kassor om det öppnar en sådan i närheten.

Digital plattform ska hålla koll på lastbärare

Digital plattform ska hålla koll på lastbärare

I maj lanseras en digital plattform som ska underlätta hanteringen av lastbärare. Det ska spara tid och pengar för producenter, grossister och butiker.