Kedjan lanserar ett nytt AI-verktyg som ska göra det enklare att välja vin på plats i butik.
E-handelsåret har börjat svagt enligt en ny rapport som även visar på ett förändrat kundbeteende.
MediaMarktSaturn konverterar försäljningsytor. Med Space-as-a-service förvandlar man ytor i butikerna till nya upplevelser.
Det är ingen stor nyhet. Men ju mer man får veta, desto mer sympatiskt framstår greppet. Detta är veckans måsteläsning.
Nike och Skims har skapat ett nytt varumärke tillsammans. Ambitionen är skaka om branschen med nya innovativa produkter.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt kompakt butiksformat. Med en snabb och bekväm upplevelse vill man få kunderna att stanna i närområdet.
Nu lanseras ett helt nytt butikskoncept som tar till vara på överskott. ”Vi vet att behovet är stort bland målgruppen”.
Det franska modehuset Dior öppnar under 2026 en konceptbutik i Stockholm.
Ser en fortsatt stark efterfrågan på sina produkter i fysiska butiker, vilket återspeglas i en ökad försäljning.
Second hand-konceptet Arkivet etablerar en butik i centrala Malmö. Det blir Arkivets sjätte butik och den första för kedjan i Skåne.