Framtidens detaljhandel sätts i fokus under ett helt nytt event som siktar på att bli en global mötesplats. Den första upplagan hålls under 2019.
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik.
Fokus är satt på den lokala närmarknaden. Med hjälp av nya digitala tjänster och personalisering vill man underlätta för kunderna i ett helt nytt butikskoncept. Här integreras on- och offline.
Den 6 augusti fyller Jysks grundare, Lars Larsen, 70 år. Men det innebär dock inte någon lugn pension. I stället fortsätter Jysks expansion.
Kosmetikkedjan har planer på att öppna 25 nya butiker i år och man satsar på ytterligare 30 under 2019. Ny teknik i butik är en viktig del i den fortsatta utvecklingen.
London Bridge Station i London genomgår en förvandling som bland annat innefattar ett uppdaterat retailutbud. Ambitionen är att skapa ett flaggskepp bland stationer.
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.
Företaget har nu fått ett patent godkänt för en "titta och köp"-upplevelse. Lösningen baseras på augmented reality och gränssnittet finns i ett par glasögon.
Kedjan erbjöd en ljudsatt shoppingupplevelse i sitt flaggskepp. Efter att ha beskrivit sitt humör och vad man letade efter strömmade anpassade spellistor i kundernas lurar.
Tesco och Carrefour har inlett ett strategiskt samarbete. Detta är anledningen.