Den största detaljhandelskedjan storsatsar på röststyrning med en offensiv strategi för fulfilment.
Med sin nya butik vill Ikea ta hållbarheten till nästa nivå. Förutom butikens konstruktion, insläpp av dagsljus och ny teknik vill man även lära kunden hur man kan förlänga produkternas livslängd.
Amerikanska dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept. Här vlll man nå en målgrupp som bara har tid för ett snabbt stopp.
Företaget driver ett flertal varumärken inom dagligvaror. Nu lanserar man en AI-lösning som ska optimera försörjningskedjan och därmed säkra att varorna är så färska som möjligt.
Kedjan har lanserat ett samarbete med Drew Barrymore som bara finns tillgängligt online.
Platsen har en historisk koppling till handel. Det nya köpcentrumet som skapats är en integrerad del av stadsbilden och det är präglat av den lokala kulturen. Följ med in i Forum Gdansk.
Lågpriskedjan har öppnat ett nytt cityformat. Erbjudandet är utformat för att passa storstadskunder utan bil.
Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!
Ikea öppnar den 15 april sin första butik med cityläge i USA. Ambitionen är att bli en bekväm destination för heminredning.