Lexington Company trotsar butiksdöden och öppnar flera nya butiker. Förutom den första butiken i Belgien har man nu öppnat det första flaggskeppet i Helsingfors.
KOMMENTAR. Amazons köp av Whole Foods är logiskt. Det finns ett släktskap mellan koncepten, och dagligvarukedjan medför också det Amazon är i stort behov av. Logistik, distribution och kompetens.
Det handlar om naglar och ögonfransar. Men också om konsten att bygga ett flaggskepp som på bara 60 kvadrat bidrar med en upplevelse att befinna sig i en trädgård.
Matbutikens kunder kan numera köpa smoothies på egen hand från en maskin. Den görs av 100 procent naturliga ingredienser. En ny startup ligger bakom innovationen.
Stora kedjor stänger butiker och ytorna gapar tomma i många köpcentrum. Allt fler planerar att bygga om verksamheten till att mer likna en stadskärna.
Nu lanseras en automatisk, självkörande mobil butik. Bekvämlighet dragen till sin spets – nu kommer butiken till konsumenten. Konceptet testas nu och en bredare lansering väntar i höst.
Ett traditionellt slutet köpcentrum är ofta en intetsägande upplevelse utifrån. Det ville man ändra på i detta centrum – fasaden förvandlades till ett enda stort konstverk.
Modevarumärket Missguided har öppnat sin andra fysiska butik. Det är en upplevelse fylld av driven visual merchandising, spegeltrick och Instavänliga scener.
Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.
Millennials vill gärna klara sig på egen hand, utan att behöva prata med personal. De kommer älska den här lösningen för självbetjäning som nu testas av Walmart.