Två världar förenas i nytt flaggskepp

 

Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.

Skaffa access till mer kunskap!

Bli medlem, logga in eller ange värdekod så kan du läsa denna artikel! Välkommen till Handelstrender!


Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

  E-handel 973 Pro 4637 Undersökningar 439 Nyheter 3838
En ny undersökning visar att hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z. Men resultatet visar också att mycket ännu är ogjort.
Primark har öppnat världens största modebutik

Primark har öppnat världens största modebutik

  Internationellt 1364 Nya butiker 1234 Mode 406 Detaljhandel 189
Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.
Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

  Butikskoncept 852 Pro 4637 Pop up 158 Nya butiker 1234
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.
Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

  Cityhandel 292 Måsteläsning 308 Detaljhandel 189 Köpcentrum 697
Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.
Här är årets bästa köpcentrum

Här är årets bästa köpcentrum

  Köpcentrum 697 Pro 4637 Nyheter 3838 Internationellt 1364
Årets bästa nya köpcentrum finns i Frankrike och Italien. Men ett nordiskt centrum fanns också bland vinnarna när de i veckan utsågs under en gala i Barcelona.
Sail Racing väljer London – och Nacka

Sail Racing väljer London – och Nacka

  Nya butiker 1234 Pro 4637 Mode 406 Nyheter 3838
Seglarmärket Sail Racing väljer Nacka för sin nya satsning i Stockholm. "Närheten till vattnet passar perfekt ". Dessutom storsatsar man på England.
Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

  Detaljhandel 189 Internationellt 1364 Butikskoncept 852 Hållbarhet 239
Dagligvarukedjan med inriktning på ekologiska produkter växer snabbt med en rad nya etableringar. "Det får vara nog med listor av outtalbara kemikalier".
Fem innovationer delar på miljonbelopp

Fem innovationer delar på miljonbelopp

  Produktutveckling 307 Pro 4637 Hållbarhet 239 Mode 406
Årets vinnare av Global Change Award har utsetts. Syftet är att hitta och stödja innovationer som kan påskynda skiftet till en cirkulär modeindustri.
Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  Omnichannel 339 Måsteläsning 308 E-handel 973 Detaljhandel 189
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Nya matkoncept till Stenungstorg

Nya matkoncept till Stenungstorg

  Pro 4637 Köpcentrum 697 Nyheter 3838
Stenungstorg Centrum i Stenungsund stärker utbudet av mat och dryck med två nya matkoncept som öppnar under april. Man siktar på tio procent Food & beverage.
Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

  Undersökningar 439 Måsteläsning 308 Ny teknik 512 Konsumentbeteende 327
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
De kan vinna World Retail Awards 2019

De kan vinna World Retail Awards 2019

  Detaljhandel 189 Internationellt 1364 Nyheter 3838 Pro 4637
Sedan 2007 delas World Retail Awards ut till de bästa kedjorna och initiativen inom internationell detaljhandel. Här är de nominerade företagen inför årets upplaga.
Gateau öppnar påskbutiker hos H&M

Gateau öppnar påskbutiker hos H&M

  Nya butiker 1234 Nyheter 3838 Butikskoncept 852 Pro 4637
Under april dyker Gateau upp i from av pop up-butiker med påsktema. I sortimentet finns bland annat handgjorda chokladägg.
Modern Retro har öppnat vintagebutik

Modern Retro har öppnat vintagebutik

  Nyheter 3838 Pro 4637 Butikskoncept 852 Mode 406
Varje plagg är unikt och handplockat. Många av kläderna och skorna är så kallad deadstock – oanvända vintagekläder.
Livestreaming säljande trend i e-handeln

Livestreaming säljande trend i e-handeln

  Visual Merchandising 178 Trender 460 Pro 4637 E-handel 973
Livestreaming en allt viktigare del av e-handeln, omsätter nu miljardbelopp. Här presenteras produkterna mer levande än på en statisk produktsida.
Nu öppnas porten till Urban Escape

Nu öppnas porten till Urban Escape

  Nyheter 3838 Handelsplatser 156 Pro 4637 Cityhandel 292
Urban Escapes nya hus i korsningen Regeringsgatan/Hamngatan fylls av hyresgäster. Huset har utgjort det största arbetet i omvandlingen av kvarteret.
Lidl öppnar sin andra butik i Trollhättan

Lidl öppnar sin andra butik i Trollhättan

  Nya butiker 1234 Detaljhandel 189 Nyheter 3838 Handelsplatser 156
Lidl fortsätter expansionen i Sverige med målet 200 butiker 2020 och nu är det klart för Lidls andra butik i Trollhättan. Butikens försäljningsyta blir 1 300 kvadratmeter och beräknas öppna våren 2020.
Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

  Omnichannel 339 Konsumentbeteende 327 Måsteläsning 308 Kundupplevelser 345
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Grandpa öppnar butik i hotellets lobby

Grandpa öppnar butik i hotellets lobby

  Detaljhandel 189 Nyheter 3838 Visual Merchandising 178 Kundupplevelser 345
Grandpa inleder ett samarbete med ett hotell. En yta i lobbyn förvandlas till en butik som erbjuder livsstilsprodukter, kläder och accessoarer.
Nytt koncept för fygital handel

Nytt koncept för fygital handel

  Nya butiker 1234 E-handel 973 Måsteläsning 308 Nyheter 3838
Med ett flexibelt butikskoncept hjälper köpcentrumet nya digitala varumärken att växa med fysisk handel. Konceptet står nu inför en bred lansering på en rad orter.